روش های انتقال طرح روی پارچه

فروش ویژه پد انتقال طرح گلدوزی،‌ ساده و چسبی

پد انتقال طرح گلدوزی ترک، حل شونده در آب و بسیار با کیفیت.

زیبایی و چشم‌نوازی یک اثر گلدوزی، جدای از تمیزی دوخت و ترکیب رنگ درست و اصولی، به انتقال دقیق الگوی اولیه روی پارچه هم بستگی دارد. اگر در نقاشی و طراحی مهارت دارید کافی است طرح موردنظر خود را بوسیله یک خودکار حرارتی روی پارچه رسم کنید و پس از اتمام دوخت با اتو یا سشوار یا حتی بخار کتری خطوط اضافی را محو کرده و کار خود را تمام کنید.

اما اگر نیاز دارید الگو یا طرح را کپی کنید برای این کار چند روش وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

1-استفاده از میز نور

در روش اول باید طرح موردنظرتان را روی کاغذ چاپ کنید، سپس با کمک میز نور کار انتقال طرح را انجام دهید. اگر پارچه رنگ روشنی داشته باشد، این روش بسیار مناسب و راحت است. به این صورت که طرح چاپ شده را روی میز نور گذاشته، پارچه را روی طرح قرار می‌دهید، سپس بوسیله خودکار حرارتی طرح را کپی می‌کنید.

اما اگر میز نور ندارید، اصلاً نگران نباشید چون وجود آن چندان هم ضروری نیست و شما بدون وجود میز نور هم می‌توانید به خوبی طرح  را روی پارچه منتقل کنید. یک راه خوب این است طرح چاپ شده را روی شیشه پنجره رو به نور بچسبانید و بعد پارچه را روی آن فیکس کرده و طرح را انتقال دهید. در واقع این راحت‌ترین و دم دست‌ترین روش برای کشیدن طرح در زمان روز است. اما اگر به نور روز یا پنجره‌ای رو به آفتاب هم دسترسی نداشتید می‌توانید از یک ظرف شیشه‌ای با کف تخت استفاده کرده و چراغ قوه گوشی را زیر آن قرار دهید و به این ترتیب یک میز نور ساده برای خود آماده کنید سپس طرح و پارچه را روی آن گذاشته و کپی کنید.

2-استفاده از کاربن پارچه

استفاده از کاربن در انتقال طرح گلدوزی امروزه کمتر از قبل رایج است. دقت کنید به هیچ وجه از کاربن کاغذ بر روی پارچه استفاه نکنید چون باعث ایجاد لکه می‌شود و با شستشو هم از بین نمی‌رود.

در هنگام نیاز باید از کاربن خیاطی یا کاربن مخصوص پارچه استفاده کنید. و دقت داشته باشید که از رنگ‌های مشکی و آبی و قرمز روی پارچه روشن استفاده نکنید چون اثر آنها روی پارچه باقی مانده و بعد از اتوکشی مشخص می‌شود. کاربن‌های زرد و سفید بهترین گزینه در این روش هستند. طریقه استفاده ازین کاربن‌ها هم بسیار ساده است بدین صورت که کاربن را روی پارچه قرار داده، سپس طرح را روی آنها ثابت می‌کنید و بع به کمک یک مداد یا خودکار خطوط طرح را پررنگ می‌کنید و به این ترتیب طرح روی پارچه کپی می‌شود.

3-استفاده از پد مخصوص انتقال طرح

یک روش جدیدتر برای پیاده‌سازی الگو استفاده از پد مخصوص انتقال طرح است که در مواردی واقعاً کار را راحت‌تر کرده است. این پدها از نوعی پارچه مخصوص ساخته شده که پس از کشیدن طرح روی آن باید در محل موردنظر فیکس شود، و کار گلدوزی روی آن انجام گیرد و در نهایت تنها چند ثانیه در آب قرار گیرد تا به کلی در آب حل شده و محو شود. این روش مخصوصاً برای گلدوزی روی لباس کاربردی است.(خرید پد انتقال طرح گلدوزی)